29 stycznia 19:00
Po prostu skandal: Anatomia skandalu 2: „Hańba" J. M. Coetzeego
Wykład Doroty Semenowicz
Najgłośniejsza powieść południowoafrykańskiego noblisty J. M. Coetzeego, w ojczyźnie autora wywołała wielkie poruszenie. Rząd RPA oficjalnie oskarżył pisarza o rasizm. Jak przebiegały polemiki toczące się wokół książki i czy jej kontrowersyjność związana jest tylko z kontekstem południowoafrykańskim? Jak przemoc funkcjonuje w tekście, skoro kluczowa scena wcale nie jest opisana? Czym jest przemoc tego tekstu? Zastanawiając się nad oddziaływaniem powieści, zestawimy ją z fragmentami spektakli nią inspirowanych.
Wstęp wolny
31 stycznia 19:00
Teatralne pomysły na real: Po co komu aktor? Czyli: współtwórcy
Wykład Wojtka Ziemilskiego
Wreszcie, raz na zawsze odpowiemy sobie na fundamentalne pytanie: dlaczego aktor zawsze jest najlepszy? Dodatkowo przyglądać się będziemy różnym pomysłom na pozbycie go (aktora) jego niezbywalnego statusu.
Wstęp wolny
30 stycznia 17:00
Młoda Orkiestra Nowego Teatru
Spotkanie zespołu wokalno-instrumentalnego dla młodych entuzjastów muzykowania.
Wiek 12-16 lat
Zapisy: warsztaty@nowyteatr.org
Kierownictwo artystyczne: Dagna Sadkowska
Prowadzenie: Dagna Sadkowska, Lilianna Krych
Edukacyjna alternatywa dla wszystkich, którzy marzą o śpiewaniu i grze na instrumentach, tych co kiedyś się uczyli, ale zarzucili i tych, co dopiero chcą zacząć.
Bilety: 20 zł / spotkanie
2 lutego 10:00
3 – 4 lutego 11:00, 12:30
Elementarz
Na podstawie „Elementarza” Mariana Falskiego.
Spektakl wprowadza najmłodszych widzów w fascynujący świat mowy i pisma, oswaja z literami i słowami, które służą jako drogowskazy.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów w wieku od 1 do 5 lat.
Reżyseria: Michał Zadara
Scenografia: Robert Rumas
Muzyka: Jan Duszyński
Występują: Arkadiusz Brykalski / Sean Palmer, Joanna Drozda, Mateusz Łasowski, Barbara Wysocka.
Bilety: 25/20 zł
5 lutego 19:00
Jak teatr przestaje być teatrem, by teatrem pozostać.
Pokazy rejestracji spektakli i wykłady Piotra Gruszczyńskiego: Angelica Liddell „Todo el cielo sobre la tierra”
Choć należy dziś do najważniejszych artystek teatru europejskiego, w Polsce jest mało znana. Chcemy poznać nie tylko szczególny język jej teatru, ale także osobistą wulkaniczną siłę performerki. Spektakl ma podtytuł Syndrom Wendy, który polega na patologicznym lęku przed opuszczeniem.
Projekcja z napisami w jęz. polskim
Wstęp wolny
8 lutego 19:00 Premiera
9-11 lutego 19:00
Uczta
Premiera spektaklu w reżyserii Krzysztofa GarbaczewskiegoRzecz o Erosie, może też trochę o miłości. Sokrates na ucztę przyszedł boso, w ogóle taki miał zwyczaj, chodził boso po piaszczystej ziemi, kiedy myśl ludzka była jeszcze młoda i nieskażona demonami ludzkimi. Kiedy skazano go na śmierć, nie zmienił swojego przyzwyczajenia, nie wdział butów, by wyruszyć w drogę, na wygnanie. Nie, zupełnie spokojnie wypił truciznę i przesuwał bose stopy po kamiennej posadzce. Odrętwienie przyszło pierwsze właśnie na stopy. Później stopniowo przesuwało się ku górze ciała, aby na koniec zamienić mózg w martwą myśl. Może człowiek przegapił tam coś? Jakąś szansę, żeby już więcej nie myśleć.
Na podstawie „Uczty" Platona
Przekład i dramaturgia: Andrzej Serafin
Reżyseria, adaptacja: Krzysztof Garbaczewski
Scenografia: Aleksandra Wasilkowska
Obsada: Bartosz Bielenia, Magdalena Cielecka, Bartosz Gelner, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Wojciech Kalarus, Jaśmina Polak, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek, Magdalena Popławska, Paweł Smagała
Kostiumy, choreografia: Sławomir Blaszewski
Muzyka: Jan Duszyński
Reżyseria światła: Bartosz Nalazek
Wideo: Robert Mleczko
Twórcy VR: Maciej Gniady, Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz
Spektakl dla widzów pełnoletnich.
Bilety:
Premiera 80 zł (normalne) / 60 zł (ulgowe)
piątek-niedziela 60 zł (normalne) / 40 zł (ulgowe)
poniedziałek-czwartek 50 zł (normalne) / 30 (ulgowe)
wejściówka 20 zł
12 lutego 19:00
Malleus Maleficarum. Czarownice w światowym kinie: Lejak
Reżyseria H. Tjut Djalil
Tajlandia, 1981
Projekcje filmowe i wykłady Tomasza Kolankiewicza
Lejak to balijski wampir, który składa się z głowy i wiszących u szyi wnętrzności. Najgłośniejsza indonezyjska produkcja kina eksploatacji kierowanego na rynek międzynarodowy. Filmy tego nurtu powstawały przy niskich budżetach i czerpały pełnymi garściami z balijskich wierzeń i legend wykorzystując je do budowania nastroju grozy i egzotyki.
Wstęp wolny
15 lutego 19:00
Czytaj, nie czekaj. Awantury o książki z Sylwią Chutnik: Nathan Hill „Niksy"
Objawienie ostatnich miesięcy, amerykańska powieść o pokoleniu hipisów i współczesnym świecie.
Dyskusyjny klub książki. Prowadząca: Sylwia Chutnik
Wstęp wolny
16 lutego 19:00
17-18 lutego 17:00
Proces
Dryga premiera spektaklu w reżyserii Krystiana Lupy na podstawie powieści Franza Kafki.
W roli głównej, Franza K. wystąpi Marcin Pempuś
Reżyseria, adaptacja, scenografia, światła: Krystian Lupa
Kostiumy: Piotr Skiba
Muzyka: Bogumił Misala
Wideo, współpraca przy reżyserii światła: Bartosz Nalazek
Animacje: Kamil Polak
Obsada:
Marcin Pempuś, Andrzej Kłak, Bożena Baranowska, Anna Ilczuk, Michał Opaliński, Wojciech Ziemiański, Ewa Skibińska, Maciej Charyton, Adam Szczyszczaj, Małgorzata Gorol, Marta Zięba, Halina Rasiakówna, Piotr Skiba, Ewelina Żak, Dariusz Maj, Mikołaj Jodliński, Andrzej Szeremeta, Radosław Stępień / Łukasz Jóźków, Konrad Hetel
Główny producent: Nowy Teatr
Produkcja: Studio teatrgaleria; Teatr Powszechny; TR Warszawa; Le Quai Centre Dramatique National Angers Pays de la Loire
Koprodukcja: Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles; Printemps des Comédiens, Montpellier; Odéon Théâtre de l'Europe, Paris; Festival d’Automne à Paris; La Filature, Scène nationale – Mulhouse; Théâtre du Nord, Lille; La rose des vents - Scène nationale Lille Métropole Villeneuve-d'Ascq; HELLERAU - Europäisches Zentrum der Künste Dresden; Onassis Cultural Centre-Athens
Partner: Teatr Polski w Podziemiu
Bilety:
normalny: 100 zł
ulgowy: 70 zł
wejściówka: 40 zł
Czas trwania: 6h / dwie przerwy
Spektakle z napisami w języku angielskim
Spektakl dla widzów pełnoletnich.
17-18 lutego 2018 12:00
Choreografując siebie. How to be real?
Zapisy: warsztaty@nowyteatr.org
Koncepcja, prowadzenie: Marta Ziółek
Współpraca: Maria Kozłowska, Anka Herbut
Warsztaty dla profesjonalistów i amatorów: aktorów, performerów, choreografów i wszystkich zainteresowanych tańcem i ruchem.
Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować nad własnym solo:
Ciało, które nie kłamie – technociało.
Performans, prawda i autentyczność.
Tekst jako fizyczność.
Autoinscenizacje.
Opłaty: 100 zł / weekend, 300 zł / całość
WIĘCEJ: www.nowyteatr.org