25 stycznia 19:00
Malleus Maleficarum. Czarownice w światowym kinie:
„Odgłosy”. Reżyseria Dario Argento
Kultowy film Dario Argento – mistrza włoskiego kina grozy, jednego z najważniejszych twórców horrorów na świecie.
Wstęp wolny
22 stycznia 19:00
Henrietta Lacks
Scenariusz: Anna Smolar, Marta Malikowska, Maciej Pesta, Sonia Roszczuk, Jan Sobolewski
Reżyseria: Anna Smolar
Współpraca dramaturgiczna: Piotr Gruszczyński
Scenografia i kostiumy: Anna Met
Muzyka i opracowanie muzyczne: Natalia Fiedorczuk-Cieślak
Światła: Rafał Paradowski
Ruch: Jan Sobolewski & ensemble
Występują: Marta Malikowska, Sonia Roszczuk, Maciej Pesta, Jan Sobolewski
Bilety: 50, 40, 30, 25 zł
Wejściówka: 20 zł
Bilety dla studentów 22.01: 15 zł
23-24 stycznia 20:00
So Emotional
Jeżeli ciało jest polem bitwy, a afekt jest nowym frontem politycznej walki, jak możemy się do niej przygotować?
koncepcja: Przemek Kamiński, Mateusz Szymanówka, Marta Ziółek
choreografia i performans: Przemek Kamiński, Marta Ziółek
dramaturgia: Mateusz Szymanówka
muzyka: Lubomir Grzelak
Bilety: 35/25/20 zł
24 stycznia 19:00
Teatralne pomysły na real: Po co komu aktor? Czyli: współtwórcy
Wykład Wojtka Ziemilskiego
Wreszcie, raz na zawsze odpowiemy sobie na fundamentalne pytanie: dlaczego aktor zawsze jest najlepszy? Dodatkowo przyglądać się będziemy różnym pomysłom na pozbycie go (aktora) jego niezbywalnego statusu.
Wstęp wolny
29 stycznia 19:00
Po prostu skandal: Anatomia skandalu 2: „Hańba" J. M. Coetzeego
Wykład Doroty Semenowicz
Najgłośniejsza powieść południowoafrykańskiego noblisty J. M. Coetzeego, w ojczyźnie autora wywołała wielkie poruszenie. Rząd RPA oficjalnie oskarżył pisarza o rasizm. Jak przebiegały polemiki toczące się wokół książki i czy jej kontrowersyjność związana jest tylko z kontekstem południowoafrykańskim? Jak przemoc funkcjonuje w tekście, skoro kluczowa scena wcale nie jest opisana? Czym jest przemoc tego tekstu? Zastanawiając się nad oddziaływaniem powieści, zestawimy ją z fragmentami spektakli nią inspirowanych.
Wstęp wolny
Do 28 stycznia 2018 można zapisywać się (kilka słów o sobie) na warsztaty Choreografując siebie. How to be real?
Zapisy: warsztaty@nowyteatr.org
Koncepcja, prowadzenie: Marta Ziółek
Współpraca: Maria Kozłowska, Anka Herbut
Warsztaty dla profesjonalistów i amatorów: aktorów, performerów, choreografów i wszystkich zainteresowanych tańcem i ruchem.
Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować nad własnym solo:
Ciało, które nie kłamie – technociało.
Performans, prawda i autentyczność.
Tekst jako fizyczność.
Autoinscenizacje.
Opłaty: 100 zł / weekend, 300 zł / całość
30 stycznia 17:00
Młoda Orkiestra Nowego Teatru
Spotkanie zespołu wokalno-instrumentalnego dla młodych entuzjastów muzykowania.
Wiek 12-16 lat
Zapisy: warsztaty@nowyteatr.org
Kierownictwo artystyczne: Dagna Sadkowska
Prowadzenie: Dagna Sadkowska, Lilianna Krych
Edukacyjna alternatywa dla wszystkich, którzy marzą o śpiewaniu i grze na instrumentach, tych co kiedyś się uczyli, ale zarzucili i tych, co dopiero chcą zacząć.
Bilety: 20 zł / spotkanie
2 lutego 10:00
3 – 4 lutego 11:00, 12:30
Elementarz
Na podstawie „Elementarza” Mariana Falskiego.
Spektakl wprowadza najmłodszych widzów w fascynujący świat mowy i pisma, oswaja z literami i słowami, które służą jako drogowskazy.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów w wieku od 1 do 5 lat.
Reżyseria: Michał Zadara
Scenografia: Robert Rumas
Muzyka: Jan Duszyński
Występują: Arkadiusz Brykalski / Sean Palmer, Joanna Drozda, Mateusz Łasowski, Barbara Wysocka.
Bilety: 25/20 zł
5 lutego 19:00
Jak teatr przestaje być teatrem, by teatrem pozostać.
Pokazy rejestracji spektakli i wykłady Piotra Gruszczyńskiego: Angelica Liddell „Todo el cielo sobre la tierra”
Choć należy dziś do najważniejszych artystek teatru europejskiego, w Polsce jest mało znana. Chcemy poznać nie tylko szczególny język jej teatru, ale także osobistą wulkaniczną siłę performerki. Spektakl ma podtytuł Syndrom Wendy, który polega na patologicznym lęku przed opuszczeniem.
Projekcja z napisami w jęz. polskim
Wstęp wolny
8 lutego 19:00 Premiera
9-11 lutego 19:00
Uczta
Premiera spektaklu w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego
Rzecz o Erosie, może też trochę o miłości. Sokrates na ucztę przyszedł boso, w ogóle taki miał zwyczaj, chodził boso po piaszczystej ziemi, kiedy myśl ludzka była jeszcze młoda i nieskażona demonami ludzkimi. Kiedy skazano go na śmierć, nie zmienił swojego przyzwyczajenia, nie wdział butów, by wyruszyć w drogę, na wygnanie. Nie, zupełnie spokojnie wypił truciznę i przesuwał bose stopy po kamiennej posadzce. Odrętwienie przyszło pierwsze właśnie na stopy. Później stopniowo przesuwało się ku górze ciała, aby na koniec zamienić mózg w martwą myśl. Może człowiek przegapił tam coś? Jakąś szansę, żeby już więcej nie myśleć.
Na podstawie „Uczty" Platona
Przekład i dramaturgia: Andrzej Serafin
Reżyseria, adaptacja: Krzysztof Garbaczewski
Scenografia: Aleksandra Wasilkowska
Obsada: Bartosz Bielenia, Magdalena Cielecka, Bartosz Gelner, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Wojciech Kalarus, Jaśmina Polak, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek, Magdalena Popławska, Paweł Smagała
Kostiumy, choreografia: Sławomir Blaszewski
Muzyka: Jan Duszyński
Reżyseria światła: Bartosz Nalazek
Wideo: Robert Mleczko
Twórcy VR: Maciej Gniady, Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz
Spektakl dla widzów pełnoletnich.
Bilety:
Premiera 80 zł (normalne) / 60 zł (ulgowe)
piątek-niedziela 60 zł (normalne) / 40 zł (ulgowe)
poniedziałek-czwartek 50 zł (normalne) / 30 (ulgowe)
wejściówka 20 zł
WIĘCEJ: www.nowyteatr.org